Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Kamyon lastikleri, ağır yük taşımacılığı, uzun yol performansı ve zorlu yol koşullarına dayanıklılık açısından otomotiv dünyasının en kritik bileşenlerinden biridir. Doğru lastik hava basıncı ve jant ölçüsü, hem güvenli sürüş hem de maliyet tasarrufu açısından hayati önem taşır.
Bu kapsamlı rehberde; kamyon lastiklerinin hava basıncı değerleri, jant ölçüleri, kullanım ipuçları ve sık yapılan hataları bulacaksınız.
Kamyonlarda yanlış hava basıncı kullanımı;
Doğru lastik basıncı:
✅ Yakıt verimliliği sağlar
✅ Lastik aşınmasını dengeler
✅ Sürüş güvenliğini artırır
✅ Bakım maliyetlerini düşürür
Kamyonlarda lastik hava basıncı genellikle aks başına yük taşıma kapasitesine göre ayarlanır. Basınç değeri, lastiğin tipine (direksiyon, çeker, römork), yük durumuna ve hız sınıfına göre değişebilir.
Aşağıdaki tablo genel kılavuz değerlerdir:
| Lastik Tipi | Lastik Ebatı | Önerilen Basınç (Boş) | Önerilen Basınç (Yüklü) |
|---|---|---|---|
| Direksiyon Lastiği | 315/80 R22.5 | 7.5 – 8.5 bar | 8.5 – 9.0 bar |
| Çeker Lastiği | 315/80 R22.5 | 7.5 – 8.0 bar | 8.5 – 9.5 bar |
| Dorse / Römork | 385/65 R22.5 | 7.5 – 9.0 bar | 9.0 – 9.5 bar |
| Hafif Kamyon (12-16T) | 265/70 R19.5 | 6.0 – 7.5 bar | 7.5 – 8.5 bar |
⚠️ Not: Bu değerler genel bir referanstır. Her zaman lastik üreticisinin önerdiği basınç değerleri esas alınmalıdır. Lastikler soğukken ölçülmelidir.
Kamyon jantları, standart binek araçlara göre çok daha büyük ve dayanıklıdır. Jant ölçüsünü belirleyen temel parametreler:
| Jant Ebatı | Kullanım Alanı | Uyumlu Lastik Ebatları |
|---|---|---|
| 22.5 x 7.50 | Direksiyon aksı | 295/80 R22.5 – 315/80 R22.5 |
| 22.5 x 8.25 | Çeker ve römork | 315/80 R22.5 – 385/65 R22.5 |
| 19.5 x 6.75 | Hafif kamyon – şehir içi | 245/70 R19.5 – 265/70 R19.5 |
| 17.5 x 6.00 | Hafif ticari / minibüs | 205/75 R17.5 – 225/75 R17.5 |
✅ Jant seçimi, lastik tipine ve aks görevine uygun yapılmalıdır. Yanlış jant, lastik deformasyonuna veya balans sorunlarına yol açabilir.
Tavsiyemiz: Her 10.000 – 15.000 km’de bir rotasyon, balans ve hava basıncı kontrolü yapılmalı.